Profil Zaufany ePUAP

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest systemem informatycznym, który został stworzony, aby umożliwić użytkownikom załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem internetu. Portal nadzorowany jest przez Ministra Cyfryzacji, a jego usługodawcami są jednostki administracji publicznej.
Profil Zaufany ePUAP pozwala zastąpić elektroniczny podpis kwalifikowany przy przesyłaniu i odbieraniu wniosków, a w dodatku jest bezpłatny.

Jak założyć Profil Zaufany ePUAP?
Pierwszym krokiem jest rejestracja konta na ePUAP, następnie należy wypełnić i złożyć wniosek o utworzenie profilu, następnie należy go wysłać. Teraz zostało już tylko potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić udając się do urzędy z odpowiednio wypełnionym formularzem, lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

System ePUAP umożliwia komunikowanie się między:
– obywatelami a administracją,
– przedsiębiorcami a administracją,
– między jednostkami administracji publicznej