Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać. Najważniejsze z nich to:
- Zaplanuj zmianę: wprowadzenie nowej nazwy, to naprawdę długi proces, dlatego zadbaj o to, aby Twoja firma na tym nie ucierpiała i wybierz okres, który jest najsłabszy z punktu widzenia finansowego, aby nie stracić dotychczasowych Klientów.
- Stwórz lepszą nazwę: sprecyzuj nazwę i sprawdź, czy tworząc ją nie powielasz tych samych błędów.
- Wybierz kanały komunikacyjne: postaraj się o to, aby Klienci byli na to przygotowani. Stwórz spójny przekaz i wytłumacz powód.
- Przygotuj harmonogram i szczegółowy plan zmian: postaraj się wskazać wszystkie obszary zmian, począwszy od strony internetowej, przez logo, pozycjonowanie, banery itp. Warto zrobić zestawienie rzeczy, które wymagają zmiany z wypisaniem potrzebnych narzędzi do tego, aby zrealizować swoje założenie.
Wcześniejsze przygotowanie planu oraz konsekwentna realizacja to z pewnością klucz do sukcesu. Jeśli jednak wiemy, że nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym zadaniem, warto skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, która posiada szereg specjalistów i dzięki temu, może zapewnić nam kompleksową obsługę, począwszy od identyfikacji wizualnej, przez reklamę internetową, skończywszy na informacji prasowej.