Obowiązki właścicieli firm

Coraz więcej osób decyduje się na otworzenie własnego biznesu. Często nie zdają sobie sprawy z tego, że prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością wypełniania dużej ilości obowiązków we właściwym czasie.

Przedsiębiorca nie może zapomnieć o żadnym z obowiązków, ponieważ może to jego firmę wpakować w kłopoty z urzędami, instytucjami, co może nieść ze sobą duże koszty.

Jednym z najważniejszych obowiązków przedsiębiorcy jest prowadzenie księgowości w oparciu o aktualne przepisy prawne. Przedsiębiorca może zająć się księgowością samodzielnie lub powierzyć ją firmie zewnętrznej.

Co należy do obowiązków przedsiębiorcy? Poniżej przedstawiamy kilka z nich:
– opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne za dany miesiąc,
– składanie deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS),
– opłacanie podatku VAT- jeżeli przedsiębiorca podlega takiego typu opodatkowaniu,
– wpłacenie zaliczek na podatek dochodowy na konto Urzędu Skarbowego (US),
– składanie odpowiednich deklaracji podatkowych w US .

Nie założysz spółki ze zwykłym e-podpisem!